چرا تبلیغات هدفمند اهمیت دارند؟2022-07-06
تبلیغات هدفمند اینترنتی چیست ؟ راهنمای کامل جذب مشتری + فیلم آموزشی فرادرس مجله
نوع تبلیغاتنوع تبلیغاتی مشخص میکند که چه میزان بودجه برای آن باید در نظر داشت. به طور مثال تبلیغات آفلاین هزینه چاپ، کاغذ، نصب و… دارند اما در مورد دیجیتال مارکتینگ هزینهها مربوط به ساخت تیزر، طراحی تبلیغات فضای مجازی، ایمیل مارکتینگ، رپورتاژ و… میشود. تعداد کلیکها، تعداد دفعاتی است که مخاطبان بر روی تبلیغات یک کسبوکار کلیک میکنند. در مجموع، تبلیغات مبتنی بر زمان میتواند ابزاری قدرتمند برای کسبوکارها باشد. در مجموع، تبلیغات مبتنی بر جمعیت میتواند ابزاری قدرتمند برای کسبوکارها باشد. در مجموع، تبلیغات مبتنی بر مکان میتواند ابزاری قدرتمند برای کسبوکارها باشد.
در این راستا، برندسازی و برجستهکردن ارزش پیشنهادی منحصربهفرد، نقش مهمی در ترغیب بازار هدف دارد. برای نمونه، یک شرکت مواد غذایی با برگزاری کمپینی جذاب و ارائه تخفیفات ویژه، مشتریان جدیدی را جذب کرده و میزان فروش خود را تا ۱۵ درصد افزایش داد. چنین هدفی، اغلب با فراخوانی برای اقدام (Call to Action) همراه است تا مخاطب را به پر کردن فرم، عضویت در خبرنامه یا خرید ترغیب کند. همانطور که می دانید روزانه تعداد کسب و کارهایی که در ایران از روش ارسال پیامک تبلیغاتی بهره می برند در حال افزایش است. ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل اس ام اس مزایای بسیاری نسبت به سایر روش های دیگر دارد . ایجاد کمپین های تبلیغاتی هدفمند به این معنی هستش که به خواسته های مخاطبان خودتون فکر کنین.
تبلیغات محیطی نیز نوعی تبلیغات چاپی است، اما در ابعادی بسیار بزرگتر و با تاثیرگذاری بیشتر. طراحی، مکان قرارگیری و هزینههای بیلبوردها با سایر تبلیغات چاپی متفاوت است و همین ویژگیها، این نوع تبلیغات را به ابزاری منحصربهفرد تبدیل کرده است. تبلیغات چاپی که سالهاست جایگاه خود را در دنیای تبلیغات حفظ کرده است، شامل پوسترها، بروشورها، آگهیهای روزنامهای و مجلات میشود.
آموزش ارسال پیامک و احراز شماره در گفتینو (تنظمیات پیامک در چت آنلاین)
حتی میتوانید صفحاتی از آنها را برای درج تبلیغ خود انتخاب کنید که حاوی پست مرتبط با خدمات و محصولات شما باشند. راهاندازی تست A/B بهمعنای بازاریابی برای گروههای مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابیتان است. در نهایت، راهاندازی این مدل تست، به شما کمک میکند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک میشود.
به این روش میتوان ترافیک ارگانیک جذب کرد، لیدهای ارزشمندی برای فروش ایجاد کرد و نرخ تبدیل و وفاداری مشتریان را افزایش داد. اما بهتر است توجه داشته باشید که موفقیت در بازاریابی اینترنتی نیازمند تحلیل مداوم دادهها، بهبود تجربۀ کاربری و تعامل مستقیم با مخاطبان است. در نهایت، با بهکارگیری این استراتژیها، میتوانید در فضای رقابتی امروز، جایگاه برند خود را ارتقا دهید و به اهداف کسبوکار خود دست یابید.
به عنوان مثال اگر در زمینه پوشاک زنانه فعالیت میکنید، انتشار تبلیغ در نزدیکی مناسبهایی مثل روز مادر یا عید نوروز میتواند ایده خوبی باشد. علاوه بر این، محتوای شما باید در مکانی که مخاطبان هدفتان بیشترین حضور فعال را دارند، منتشر گردد. با این حساب، بسیار طبیعی است که کسبوکارها در مرحلۀ اول تبلیغات، تمرکز خود را روی آگاهیبخشی به مخاطبانشان بگذارند. معمولاً در مرحلۀ تبلیغات با هدف آگاهیبخشی، ویژگیهای کلی یک برند به مخاطبان نشان داده میشود.
همچنین، ارزیابی و بهینهسازی مداوم کمپینها، تعاملی بودن تبلیغات و بروز بودن با آخرین روندها و فناوریها از اهمیت بالایی برخوردارند. مورد دیگری که به رسیدن به اهداف تبلیغات کمک شایانی خواهد کرد و منجر به جذب مشتریان بیشتر میشود، برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان است. به عنوان مثال، اگر در شبکههای اجتماعی در حال انتشار محتوای تبلیغاتی هستید، به نظرات و بازخوردهای مخاطبان توجه نمایید و به آنها پاسخ دهید.
نرخ تبدیل، نسبت تعداد اقدامات انجام شده توسط مخاطبان به تعداد کلیکها است. این اطلاعات میتوانند شامل سن، جنسیت، موقعیت مکانی، تحصیلات، و درآمد مخاطبان باشند. به عنوان مثال، یک شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی میتواند تبلیغات خود را به زنانی که در سنین 25 تا 35 سال هستند، علاقهمند به لوازم آرایشی و در منطقه تهران زندگی میکنند، نمایش دهد. در این کمپین، هدفگذاری زمانی هم در نظر گرفته شده بود؛ چون همراه با شروع سال تحصیلی، حجم تقاضا برای خرید پوشاک مدرسه نیز روند صعودی به خود میگیرد. در حالی که CTR نشان میدهد که چند نفر روی لینک شما کلیک کردهاند، نرخ تبدیل نشان میدهد که چند تا از این کلیکها به نتیجۀ دلخواه شما منجر شده است.
تبلیغات رادیویی بهعنوان یکی از تبلیغات سنتی از سال ۱۹۲۰، همزمان با آغاز رادیوی تجاری متولد شد و محبوبیت زیادی پیدا کرد. در ادامهٔ مطلب، با ذکر برخی مزایای Targeted Marketing، پاسخ این سؤال را در اختیارتان قرار خواهیم داد. در این بخش درونگرا و یا برونگرا بودن مخاطبان، سبک زندگی آن ها و … معیار قرار می گیرد. به مصرفکنندگان این امکان را بدهید که از جمعآوری دادههایشان در سایتها یا آگهیتان انصراف دهند. این می تواند به آنها احساس اعتماد نسبت به یک برند و احساس کنترل بر داده های خود بدهد.
تبلیغات هدفمند تأثیرات بسزایی در بازاریابی، افزایش فروش، ایجاد برند و توسعه کسب و کار دارد. تبلیغ به شما کمک میکند تا در مسیر صحیح با هزینه کاملاً مشخص و برآورد شده بتوانید سریعتر، سادهتر و کم هزینهتر به قلههای موفقیت و کسب سود از فروش دست پیدا کنید. برای تهیه چنین برنامهای به تحلیل موقعیت سازمان یا کسب و کار، اهداف تبلیغاتی و بودجه لازم نیاز دارید. تبلیغات هدفمند یکی از موثرترین روشها برای افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطبان جدید، تقویت وفاداری مشتریان فعلی، افزایش فروش و افزایش آگاهی از برند هستند. با استفاده از تکنیکهای بخشبندی بازار و انتخاب روشهای تبلیغاتی مناسب، میتوانید بهترین نتایج را از اجرای یک کمپین تبلیغاتی داشته باشید.
با مشاهدهٔ بازدهی بالا و فرآیند مقرونبهصرفهٔ بازاریابی هدفمند، این استراتژی مارکتینگ به یکی از باارزشترین روشها برای جذب مشتری، تبدیل شد. در ارائه تبلیغات باید هوشمندانه عمل کنید و به سراغ تبلیغات هدفمند بروید تا بتوانید با صرف کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را داشته باشید. در این مسیر لازم است که برخی از اقدامات را انجام داده و برخی نکات را رعایت کنید که مهم ترین آن ها دسته بندی دقیق مخاطبان و شناخت آن هاست. حال که شما مخاطب خود را شناسایی و دسته بندی کرده اید، بهتر است که تبلیغات هدفمند خود را مطابق با سلیقه آن ها انجام دهید. شما در ارائه یک تبلیغات هدفمند باید منابع در دسترس خود را به طور کامل شناسایی کنید و پارامترهای مهم را در نظر بگیرید. یکی از مراحل مهمی که در تبلیغات هدفمند باید رعایت کنید و به نحو احسن آن را انجام دهید بخش بندی بازار یا Market Segmentation است.
میبایست داستانی شفاف و الهامبخش از برندتان روایت کنید که ارزشهایتان را با خواستههای آنها همسو نشان دهد. تبلیغات نقش مهمی در آگاهسازی مشتریان دارد و همانطور که پیشتر گفتیم یک ابزار قدرتمند برای معرفی محصولات و خدمات است. یک تبلیغات از طریق ارائه اطلاعات ضروری درباره ویژگیها، مزایا و کاربردها، به مشتریان کمک میکند تا تصمیمات خرید خود را با آگاهی کامل بگیرند. این شفافیت، اعتماد و اعتبار برند را تقویت کرده و به ایجاد رابطهای مثبت و پایدار بین کسبوکار و مشتریان منجر میشود.
بازاریابی هدفمند هم به عمق شخصی و هم به وسعت علاقه مندی مخاطبان متکی هستش. دلیل بازاریابی به عنوان یک صنعت خلاق شناخته می شه اینه که باید هیجان انگیز باشه و توجه مخاطب رو به خودش جلب کنه. بنابراین، اگر تبلیغات شما خسته کننده باشه مخاطب خیلی راحت اون رو نادیده می گیره. با تبلیغات چشم نواز می تونین عملکرد خوب Targeted Advertising خودتون رو تا حدی تضمین کنین و از رقبای خودتون متمایز بشین. اگر به راه اندازی کمپین تبلیغات هدفمند علاقه مند هستین، در این قسمت می تونین گام های لازم برای این کار رو ببینین تا از مراحل عملی انجام تبلیغات هدفمند درک بهتری داشته باشین.
برای تمایز از رقبا باید تبلیغات خود را برپایه ارزش افزوده طراحی و تولید کنید. در تبلیغات باید به شکلی هوشمندانه مزیت ها و برتری های محصولات یا خدمات خود را نسبت به رقبا نشان دهید. اندازهگیری و ارزیابی نتایج به کسبوکارها کمک میکند تا متوجه شوند که تبلیغات آنها تا چه حد موثر بودهاند و در صورت لزوم، تغییراتی در تبلیغات خود ایجاد کنند. تبلیغات هدفمند، نوعی از تبلیغات است که در آن تبلیغات به مخاطبانی خاص نمایش داده میشوند. این نوع تبلیغات میتواند برای کسبوکارهای مختلف، از جمله کسبوکارهای B2C و B2B، بسیار مفید باشد. تبلیغات مبتنی بر علایق، نوعی از تبلیغات هدفمند است که در آن تبلیغات به مخاطبانی که علاقه خاصی دارند، نمایش داده میشوند.
کسبوکارها میتوانند از ترکیبی از این روشها برای هدفگذاری تبلیغات خود استفاده کنند. به عنوان مثال، یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی میتواند تبلیغات خود را به زنانی که در سنین 25 تا 35 سال هستند، علاقهمند به آشپزی هستند، و در منطقه تهران زندگی میکنند، هدفگذاری کند. یکی از راههای ارزان برای تبلیغات هدفمند، استفاده از پیامک برای رساندن پیشنهاد به دست هزاران نفر است.
تبلیغات بر اساس تکنولوژی
در شروع کمپین، اطلاعات رو جمع آوری کنین، چالش هایی که انتظار دارین با اونها روبرو بشین رو شناسایی کنین و اهداف کمپین خودتون رو تعیین کنین. تحقیق در مورد فعالیت رقبا، بررسی فعالیت های بازار و بررسی داده ها مثل نظرسنجی های مشتریان می تونه در تعیین انتظارات عملی برای کمپین به شما کمک کنه. مثلا می تونین از ابزارهای گوگل آنالیتیکس برای ردیابی تعداد افرادی که در نتیجه کمپین های تبلیغاتی شما از وب سایتتون بازدید می کنن کمک بگیرین.
در این بخش، هدف اصلی جذب مخاطب هدف به یک اقدام مشخص است؛ خواه خرید فوری، پر کردن فرم، یا تماس با واحد فروش. بهعنوان مثال، شرکتی در حوزه محصولات آرایشی با ارائه تخفیفات محدود و هشدار دربارهٔ تمامشدن موجودی، توانست در یک هفته ۱۵ درصد افزایش فروش داشته باشد. این شرکت از تکنیکهای تبلیغات هدفمند در شبکههای اجتماعی استفاده کرد تا پیام را دقیقاً به بازار هدف برساند. وجود فراخوان واضح (Call to Action) و پیشنهاد زمانی محدود، از روشهای تبلیغات کارآمد برای تسریع تصمیم خرید محسوب میشود.
یکی از بزرگترین موهبتهای نوشتن این است که زندگی را 2 بار تجربه میکنیم؛ یکبار در واقعیت و بار دیگر در دنیای واژهگان. این زندگی دوم است که به ما قدرت میدهد برای در لحظهبودن، برای رؤیا بافتن، برای شناخت ذرهذرۀ ترسهایمان و برای ساختن شخصیتی که به دنبال آن هستیم. علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهرهگیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیکهای صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد. اگه نمیدونین سفر مشتری چیه و چجوری میشه اونو بهبود داد، پیشنهاد میکنیم به صفحه “سفر مشتری چیست؟ چطور Customer Journey را ترسیم کنیم؟” ما مراجعه کنین. اگه نمیدونین بخش بندی بازار چیه و چجوری باید بخش بندی بازار رو انجام بدین پیشنهاد میکنیم به صفحه “بخش بندی بازار چیست؟ + انواع، مثال و مزایا” ما مراجعه کنین.
آنها به شما اجازه میدهند مخاطبان خود را براساس فاکتورهایی مثل فاصله از محل کسبوکار شما، سن، علایق و… هدف قرار دهید. متأسفانه استفاده از آنها در ایران با چالشهای زیادی همراه بوده و گاهی غیرممکن است. آیا میدانید که چگونه میتوان میزان موفقیت کمپینهای تبلیغاتی را اندازهگیری کرد؟ نرخ کلیک یا Click-Through Rate معیاری برای محاسبۀ مقدار موفقیتآمیز بودنِ مارکتینگ برای کسبوکارتان است. با این حال، این شیوه به دلیل هزینههای بالا، بهویژه هزینه ارسال، ممکن است چالشبرانگیز باشد. میتوانید از نسخه مدرنتر این روش، یعنی ایمیل مارکتینگ بهره ببرید که پیامها را از طریق خبرنامهها و پیشنهادات تبلیغاتی را به صورت دیجیتال به دست مخاطبان میرساند. ایمیل مارکتینگ، در مقایسه با روشهای سنتی پستی، هزینه کمتری دارد و به شما اجازه میدهد تا با سرعت و کارایی بیشتری با مخاطبان خود در ارتباط باشید.
اگر می خواهید تبلیغات شما در اوج خود دیده شود، در فعال ترین ساعات آنلاین به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، می توانید در ساعات عصر که افراد زیادی در خانه هستند، تبلیغات را بیشتر نشان دهید. شرکت هایی که فقط در یک مکان خاص فعالیت می کنند اغلب از این نوع استفاده می کنند. کدهای پستی، کشورها، ایالت ها، شهرها و آدرس های IP همگی راه هایی هستند که می توانید از نظر جغرافیایی برای مصرف کنندگان بازاریابی کنید.
علاوه بر این، تبلیغات هدفمند می تونه به شما کمک کنه تا با دقت بیشتری به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا کنین. هدف قرار دادن جمعیت و علایق خاص یکی از جنبه های کلیدی تبلیغات هدفمند هستش. با استفاده از داده ها و فناوری، می تونین افرادی رو که به احتمال زیاد به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستن شناسایی کنین و تبلیغات خودتون رو به طور خاص برای اونها هدف قرار بدین. افزایش آگاهی از برند به فرآیند آشنایی بیشتر افراد با برند شما و اون چیزی که نشون میده اشاره می کنه. این یک هدف مهم برای خیلی از کسب و کارهاست که می تونه به شناخت، اعتبار و در نهایت افزایش فروش منجر بشه.
کاهش دادن مقدار CPA برای خیلی از کسب و کارها یک هدف کلیدی به حساب میاد؛ چون می تونه به شما کمک کنه از بودجه تبلیغاتی خودتون ارزش بیشتری کسب کنین و ROI کلی خودتون رو بهبود بدین. همیشه در مورد تبلیغات هدفمند احساسات منفی وجود داشته که البته بی دلیل نیست. مصرف کنندگان معمولا از اینکه اطلاعات مربوط به رفتار اونها در اینترنت مثل بازدید از صفحات و جستجوهایی که انجام میدن ثبت و جمع آوری می شه، شکایت دارن. جمع آوری این اطلاعات به علت انجام تبلیغات بهینه توسط شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی هستش.
زمانی که تبلیغات با احساس یا هدفی خاص گره بخورد، بیشتر احتمال دارد که توجهها را به خودش جلب کند. برای مثال برند کوکاکولا در کمپینهای تبلیغاتی خود، محصولش را با لحظات خوش با خانواده و دوستان پیوند داده است. همین مورد باعث میشود کوکاکولا یکی از انتخابهای اصلی ما برای مهمانی و دورهمیهایمان باشد.
{اهمیت به بازاریابی محتوایی، بیشتر از گذشته!
|}نوشتن رو برای این دوست دارم بیشتر از هر کار دیگهای بهم قدرت انتخاب میده و هر وقت مینویسم احساس میکنم که آدم شادتر و قدرتمندتری هستم. بعد از دیدن این دو مورد است که تصمیم میگیرد بهجای برندهای مشابه دیگر با همان محصول و خدمت، بهسمت شما کشیده شود. ۷- در مورد پربازدید ترین رسانه هایی که مخاطبان هدف شما در آن حضور دارند تحقیق کنید. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود.
در مرحله بعد، در نظر بگیرین که کدوم بخش از مخاطبان رو قراره برای کمپین اصلی خودتون هدف قرار بدین. شما می تونین این کار رو در حین تحقیق و تعیین بودجه خودتون انجام بدین؛ چون بخش مورد نظر می تونه اهداف و محل سرمایه گذاری منابع شما رو تعیین کنه. با هدف گیری مجدد مشتریان قبلی، می تونین در ذهن اونها بمونین و محصولات یا خدماتی که قبلا به اونها تمایل نشون دادن رو مجددا به اونها یادآوری کنین. اینطوری به افزایش احتمال خرید اونها کمک و همچنین شانس تکرار شدن خریدها رو ایجاد می کنین.
یکی از مهمترین عوامل موفقیت در استراتژی تبلیغات و برنامهریزی تبلیغات، تعیین اهدافی شفاف و کاربردی است. این اهداف بهطور مستقیم بر جهتگیری اهداف بازاریابی و نحوه تخصیص منابع در کسبوکار تأثیر میگذارند. براساس آمار مؤسسهٔ HubSpot، شرکتهایی که از ابتدا اهداف تبلیغاتی خود را با برندسازی و توسعه کسبوکار همسو میکنند، تا ۳۰ درصد نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالاتری دارند.
به عنوان یک متخصص تبلیغات، می توانید انتخاب کنید که چه کسی این تبلیغات را ببیند. برخلاف تبلیغات بیلبوردی که اندازه گیری آنها سخت است، می توانید آمار تبدیل این تبلیغات را از طریق تجزیه و تحلیل شناسایی کنید. با داشتن یک استراتژی دقیق و برنامهریزی اصولی میتوانید در مسیر موفقیت و افزایش بازدهی تبلیغات خود گامهایی مطمئنتر بردارید. اهداف خود را از تبلیغات به طور واضح مشخص نموده و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. با کمک نظرسنجی، تحلیل دادههای مشتریان و بررسی رقبا و همچنین در نظر داشتن پرسونای مشتری میتوانید برنامهریزی بهتری برای تبلیغات داشته باشید. هدف از تبلیغاتاین که تبلیغات شما چه هدفی را دنبال میکند نیز نقش مهمی در میزان بودجهای که برای این کار در نظر دارید خواهد داشت.
- برگزاری رویدادهای تبلیغاتی، چه حضوری و چه آنلاین، فرصتی بینظیر برای ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان و نمایش ویژگیهای برند هستند. {
- هدف گذاری مجدد یا ریتارگتینگ یک ابزار ضروری برای بازاریابان دیجیتال به حساب میاد. |}{
- تبلیغات ویدیویی شما دقیقا در لحظه های روزمره زندگی دیده شده و جایگاهی ویژه در ذهن مخاطبانتان کسب میکنید. |}{
- هنگامی که کسبوکارها تصویر روشنی از مقصد نداشته باشند، حتی بهترین برنامهریزی تبلیغات نیز نمیتواند آنها را به نتایج مطلوب برساند. |}
- میتوان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد.
- با استفاده از تکنیکهای افزایش CTR، میتوانید در کوتاهترین زمان، شاهد رشد کسبوکارتان باشید.
هنگامی که شما به طور مداوم در وب سایتی که آنها به آن مراجعه می کنند تبلیغ می کنید، ممکن است به آنچه می توانید ارائه دهید علاقه مند شوند. این می تواند برای شما مفید باشد زیرا می تواند به فروش بیشتر منجر شود یا به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی خاص خود کمک کند. صاحبان کسب و کارهای موفق روش های مختلفی را برای دریافت سود بیشتر تجربه می کنند. بازاریابی اصولی و تبلیغات هدفمند یکی از روش های موثر برای افزایش فروش تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات است. ارائه اطلاعات محصول میتواند به مشتریان در مورد تصمیمگیری برای خرید کمک کند.
تبلیغات هدفمند در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و توئیتر مشابه تبلیغات رفتاری است، با این تفاوت که صرفا به رفتار کاربران در شبکههای اجتماعی میپردازد. به زبان سادهتر شما میتوانید با توجه به رفتار کاربران مختلف تبلیغاتتان را به صورت شخصیسازی شده به آنها نمایش دهید. از محدوده سنی تا محدوه جغرافیایی و یا علایق آنها را انتخاب میکنند و تبلیغ موردنظرشان در زمان موردنظر به کاربران نمایش داده میشود. برای غلبه بر این موانع، ضروری است که کسبوکارها از چارچوبهای استانداردی نظیر SMART برای تعیین اهداف استفاده کنند.
تعیین اهداف تبلیغات پیش از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، همچون نقشه راهی است که مسیر را برای برنامهریزی تبلیغات و دستیابی به اهداف بازاریابی مشخص میکند. اگر ندانید که قرار است کجا بروید و به چه نتایجی برسید، حتی بهترین استراتژی تبلیغات هم نمیتواند موفقیت شما را تضمین کند. طبق آمار مؤسسهٔ Nielsen، کسبوکارهایی که از ابتدا اهداف روشنی برای جذب مخاطب هدف و افزایش آگاهی از برند تعیین میکنند، تا ۲۵ درصد اثرگذاری تبلیغات بالاتری را تجربه میکنند.
این کار کمک میکند تا برای هر بخش محتوای سفارشی و شخصیسازی شده داشته باشید و بتوانید از منابعی که در اختیار دارید به درستی استفاده کنید. برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر، بازاریابان می تونن برای نمایش تبلیغات در پلتفرم های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام یا تیک تاک از تبلیغات پولی استفاده کنن. گزینه های دیگه شامل انتشار Targeted advertising در نتایج جستجوی گوگل کاربران یا از طریق شبکه نمایش گوگل هستش که به 90 درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان دسترسی داره. چون هر چقدر مخاطبان هدف شما بیشتر با تبلیغاتی که انجام میدین درگیر بشن، احتمال افزایش سرنخ ها، تبدیل ها و فروش شما هم بیشتر می شه.
این کار معمولا با استفاده از داده های مشتری برای بخش بندی بازار بر اساس عواملی مانند جمعیت شناسی اولیه، علایق خرید، یا رفتار وب گردی و سپس ایجاد تبلیغات منحصر به فرد متناسب با هر بخش از مخاطبین انجام می شه. در دنیای امروزی، تبلیغات به تنهایی نمیتواند موفقیت یک کسب و کار را تضمین کند. با حجم عظیمی از پیامهای تبلیغاتی که هر روزه مخاطبان با آن مواجه میشوند، تنها راه رسیدن به موفقیت، هدفمندسازی تبلیغات است. هدفمندسازی تبلیغات به معنای رساندن پیامهای تبلیغاتی به مخاطبان صحیح در زمان و مکان مناسب است. این روش نه تنها تاثیرگذاری تبلیغات را افزایش میدهد، بلکه هزینهها را کاهش داده و بازده سرمایهگذاری را بهبود میبخشد.
کسبوکارها باید مشخص کنند که تبلیغات خود را به چه کسانی میخواهند نمایش دهند. این افراد باید افرادی باشند که احتمال بیشتری دارد از محصولات یا خدمات کسبوکار استفاده کنند. دادههای مخاطبان هدف به کسبوکارها کمک میکند تا تبلیغات خود را به طور موثرتری طراحی و اجرا کنند. تنها کافی است که با شناخت دقیق مخاطبان هدف و بررسی نیازهای ایشان، بهترین محتوای تبلیغاتی شخصیسازی شده را به هر گروه، فرد یا جامعه از مشتریان احتمالی، نمایش دهید.
با استفاده از CRM، میتوانید اطلاعات کاملی از هر مشتری را در یک فضا، مانند یک اپلیکیشن، ذخیره کرده و بهراحتی، به آنها دسترسی پیدا کنید. همچنین میتوانید از CRM برای ارسال پیامکهای شخصیسازی شده و ایجاد کمپینهای بازاریابی هدفمند با چشمانداز پیگیری و افزایش تعامل برند با مشتریان، استفاده کنید. تبلیغات هدفمند ابزاری قدرتمند برای جذب مشتریان مناسب و رشد کسب و کار هستش. با انتخاب دقیق مخاطبانی که تمایل دارین به اونها دسترسی پیدا کنین، می تونین مطمئن بشین که هزینه های تبلیغاتی شما به طور موثر صرف می شه. اینطوری به افرادی دسترسی پیدا می کنین که به احتمال زیاد به محصولات یا خدماتتون علاقه مند هستن.
این روش از تبلیغات معمولاً باتوجهبه موقعیت جغرافیایی، سن، میزان درآمد، میزان تحصیلات، علایق خرید، ارزش مشتری و سبک زندگی او انجام میشود. در اینجا ما در مورد یک تبلیغ هدفمند به شکل استراتژیک صحبت میکنیم که هدف آن کاربران از پیش تعیین شدهای هستند که از طریق رفتار گذشته یا سایر دادهها هدفگذاری شدهاند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع در این مقاله از شرکت نرم افزاری بهوان ارائه دهنده بهترین نرم افزار crm همراه ما باشید. برای ایجاد تبلیغات هدفمند موفق، ابتدا باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و پروفایلهای دقیقی از آنها ایجاد کنید. تعیین اهداف روشن، انتخاب کانالهای مناسب، تولید محتوای جذاب، استفاده از دادهها و بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته از جمله هوش مصنوعی، از مراحل کلیدی در این مسیر هستند.
زمانی که میخواهید کمپینهای مختلفی چون ایمیل مارکتینگ راهاندازی کنید، این بخشبندی به شما کمک میکند تا محتوای خود را به صورت شخصیسازی شده به مخاطبان برسانید. توجه به نظرات، انتقادات، پیشنهادات و امتیازهایی که مخاطبان شما به محصولات و خدماتتان دادهاند، راهی برای افزایش CTR بهطور غیرمستقیم است. بهرهگیری از نظرات مثبت و محتوای تولیدی توسط کاربران راضی شما، برای ایجاد محتوای تبلیغاتی، مستقیماً منجر به افزایش نرخ کلیک خواهد شد. بازاریابی پیامکی به شما امکانات متعددی برای ایجاد تبلیغات هدفمند متمرکز بر افزایش نرخ کلیک را ارائه میکند. این سبک از بازاریابی، مقرونبهصرفهتر از بازاریابی سنتیست و استراتژیهای سودآورتری دارد که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالاتری به همراه دارند. چرا که با به کارگیری این استراتژیها، مخاطبانی را هدف تبلیغات خود قرار میدهید که علاقۀ بیشتری به کسبوکار شما دارند و با سرمایهگذاری روی آنها، نرخ تبدیل مخاطبان عادی به مشتری را افزایش میدهید.
شما میتوانید اپلیکیشن و یا بازی خودتان را در صفحاتی نمایش دهید که مشابه شما هستند. مثلا اگر یک اپلیکیشن فروشگاهی دارید میتوانید در صفحات مربوط به اپلیکیشن فروشگاههای دیگر در بخش آگهیها نمایش داده شوید. برای اینکه بتوانید یک دسته بندی درست از مخاطبان خود در دست داشته باشید لازم است که هدف خود را شناسایی کنید. به طور کلی در ابتدای راه اندازی تبلیغات لازم است بدانید که چرا می خواهید تبلیغات انجام دهید و به دنبال چه نتیجه ای پس از تبلیغات هستید. ارسال پیامک از اکسل و دفترچه تلفن هم برای ثبت یادآوری ، اعلانات و اطلاعیه در پنل پیامکی موجود است که مناسب کسب و کارهایی است که قصد دارند مشتری خود را حفظ کنند و با آنها تعامل بیشتری داشته باشند. روش های مختلفی جهت ارسال اس ام اس انبوه در سامانه ارسال انبوه پیامک پیام رسان وجود دارد.
اینجا